Leisti

 

DAŽNIAUSIAI UŽDUODAMI KLAUSIMAI
(atnaujinta 2021-04-30)

[[#ex]]

Planuojant skrydį

Prieš kiek laiko turiu atvykti į oro uostą?

Ne mažiau kaip 2 val. iki skrydžio.

 

Skrydžio dieną noriu pasikeisti bilietą. Ar yra galimybė?

Taip, likus mažiau nei 24 val. dažniausiai bilietus keisti galima tik oro uosto bilietų kasose. Bilietų kasos atsidaro likus 2 val. iki artimiausio numatyto skrydžio ir užsidaro iš karto po vartų uždarymo.

Kontaktai:
Vilniaus oro uoste: +370 5 232 9292, +370 5 232 9300;
Kauno oro uoste: +370 630 33305
Palangos oro uoste: 8 460 52 300

 

Kur rasti informaciją dėl šalies, į kurią vykstama, reikalavimų?

Informaciją galite rasti mūsų tinklalapyje čia


Atvykstančiųjų į Lietuvą papildoma dokumentų patikra nuo kovo 10 d.

Kokie reikalavimai taikomi atvykstantiems į Lietuvą?

Visi į Lietuvą atvykstantys keleiviai ne anksčiau nei 48 val. iki kelionės, turi užpildyti NVSC formą ir gauti QR kodą. Atvykę iš paveiktų šalių vyresni nei 16 metų keleiviai, papildomai privalo turėti ne seniau kaip prieš 72 val. iki atvykimo į Lietuvą atlikto COVID-19 testo (PGR ar antigenų) neigiamą rezultatą. Taip pat atvykus iš paveiktų šalių privaloma 10 dienų izoliacija. Neigiamas testo rezultatas neatleidžia nuo privalomos izoliacijos, tačiau yra galimybė ją sutrumpinti ne anksčiau kaip 7 dieną savo lėšomis atliekant COVID-19 tyrimą (PGR). Yra taikomos išimtys kada testas ar (ir) izoliacija netaikomi. Daugiau informacijos čia.

 

Kokia kalba reikia turėti neigiamo COVID-19 tyrimo atsakymą?

Bet kuria oficialia Europos Sąjungos kalba.

 

Kokios procedūros atliekamos atvykus į Lietuvą?

Atvykus į Lietuvą atliekama atsitiktinė keleivių dokumentų patikra, kurią atlieka VSAT arba NVSC. Jos metu pateikite asmens dokumentą, užpildytos elektroninės keleivio anketos QR kodą bei neigiamą Covid-19 tyrimo (PGR arba antigenų) atsakymą.

 

Kiek laiko užtruks procedūros atvykus į Lietuvą?

Išėjimas užtruks ilgiau nei įprastai, tačiau priklausys nuo keleivių skaičiaus, dokumentų tvarkingumo ir pan.

 

Ką daryti jei neturiu ne senesnio nei 72 val. neigiamo testo?

Jūs nebūsite įleistas į lėktuvą oro uoste, iš kurio skrendate į Lietuvą. Visgi, jei atskrisite be testo, atvykus NVSC specialistai užregistruos tyrimui Lietuvoje. Taip pat gali būti skirta nuobauda dėl administracinio nusižengimo. 

 

Ką daryti, jei atvykus į Lietuvą neturiu QR kodo?

NVSC formą galima užpildyti ir atvykus savo telefone arba specialiai įrengtuose savitarnos ekranuose ir tokiu būdu gausite QR kodą. Už QR kodo neturėjimą taip pat gali grėsti administracinė atsakomybė. 

 

Ar bus taikomos baudos, jei neturėsi privalomų dokumentų?

Jeigu asmuo nevykdys jam nustatytos prievolės atlikti tyrimą, jam gali būti taikoma administracinė  atsakomybė kaip numatyta Administracinių teisės pažeidimų kodekso  45 str.

 

Koks tyrimas tinkamas atvykstant į Lietuvą?

PGR arba antigenų.

 

Ar tyrimas Lietuvoje yra mokamas?

Šiuo metu tyrimai keleiviams (tiek lietuviams, tiek užsieniečiams) mobiliuose punktuose atliekami valstybės lėšomis. Tyrimas yra mokamas, jeigu asmuo norėtų susitrumpinti izoliacijos terminą ar atlieka jį privačioje klinikoje, testavimo centre prie oro uosto. 

 

Ar gali testą atlikti tik Vilniaus, Kauno, Palangos mobiliuose punktuose, ar ir savo savivaldybėse?

Asmuo registruojamas į mobilų punktą pagal gyvenamąją savivaldybę ar savivaldybę, kur izoliuosis.

 

Ar koronaviruso tyrimą galiu atlikti ir oro uoste?

Taip, prie visų oro uostų (Vilniaus, Kauno, Palangos) yra įrengti testavimo punktai. Daugiau informacijos apie atliekamus testus rasti ir užsiregistruoti tyrimui galite čia.

 

Ką daryti, jei atvykau su popierine NVSC anketa, ar reikės pildyti iš naujo turi elektroninę? Ar atvykimas su popierine ir elektroninės pildymas oro uoste, traktuojamas kaip pažeidimas? Jei taip, kokios sankcijos gresia?

Su popierine anketa keleiviai  neturėtų patekti į orlaivį. Išimtis numatyta tik vykstant sausumos transportu. Visgi, jei keleivis turi popierinę anketą, ją reikės perpildyti oro uoste elektroniniu būdu. 
Tokios situacijos gali būti traktuojamos kaip pažeidimas (aukščiau minėtas ATPK 45 str.), tačiau NVSC pareigūnai spręs individualiai ir tikėtina pirmiausia bus skiriamas tik įspėjimas.


Skrydžių informacija: išvykimas

Ar į išvykimo terminalą įleidžiami palydintys asmenys?

Lietuvos oro uostuose į išvykimo terminalą įleidžiami tik išvykstantys keleiviai, kurie su savimi turi numatomo skrydžio bilietą (fiziniu ar elektroniniu formatu), ar ketina įsigyti bilietą. 

 

Ar bus vykdoma pasienio patikra, atvykstant ar išvykstant iš Lietuvos?

Išvykstantiems ir atvykstantiems keleiviams patikra bus vykdoma tik vykstant į ar atvykus iš ne Šengeno šalių. Šengeno šalių erdvės sąrašą rasite čia

 

Ar galiu išvykti iš Lietuvos Respublikos nepasibaigus privalomai saviizoliacijai?

Galima, jei vykstama atsiradus Sveikatos apsaugos ministro įsakyme numatytoms aplinkybėms ((8.1, 8.3 ir 8.4 papunkčiai). 
Atvykus ir izoliuojantis iš šalių, kuriose nustatytos mutavusios koronaviruso atmainos, išvykti iš Lietuvos, nesibaigus izoliavimo terminui, galima asmenims, kurie gyvena ar dirba užsienyje, taip pat vykstant sveikatos priežiūros tikslais, ne vėliau kaip prieš 24 val. pateikus pranešimą NVSC. 

 

Kur kreiptis dėl kompensacijos, susijusios su skrydžių pokyčiais?

Dėl šio klausimo rekomenduojama kreiptis tiesiogiai į aviakompaniją, kelionės organizatorių ar jūsų bilietų pardavėją.

 

Ar gali į išvykimo terminalą patekti keleivius lydintys asmenys?

Ne, į išvykimo terminalą įleidžiami tik bilietus ar kitus kelionės dokumentus turintys asmenys arba bilietus įsigyti planuojantys asmenys.


Skrydžių informacija: atvykimas

Kas gali atvykti į Lietuvą?

Į Lietuvos Respubliką leidžiama atvykti:

- Visiems Lietuvos piliečiams iš bet kurios šalies
- Užsieniečiams iš ES ir EEE šalių, Šveicarijos, Jungtinės Karalystės, Andoros, Monako, San Marino ir Šventojo Sosto.

Užsieniečiai atvykti iš trečiųjų šalių gali tik pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime numatytas išimtis (žr. nutarimo papunktį 3.3).

Labiausiai paveiktų valstybių sąrašą planuojama atnaujinti kiekvieną savaitę, atsižvelgiant į epidemiologinius rodiklius užsienio šalyse. Jis yra skelbiamas čia.

VNO: Kilus neaiškumams dėl konkretaus atvejo, prašome skambinti Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Vilniaus oro uosto pasienio kontrolės punktui tel. Nr. 8 655 00176 visą parą. VSAT tinklalapis: www.pasienis.lt

KUN: Kilus neaiškumams dėl konkretaus atvejo, prašome skambinti Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Kauno oro uosto pasienio kontrolės punktui tel. Nr. 8 373 99 319 visą parą. VSAT tinklalapis: www.pasienis.lt

PLQ: Kilus neaiškumams dėl konkretaus atvejo, prašome skambinti Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Palangos oro uosto pasienio kontrolės punktui tel. Nr. 8 460 53 688 visą parą. VSAT tinklalapis: www.pasienis.lt

 

Kokie reikalavimai taikomi atvykimui?

Visi į Lietuvą atvykstantys keleiviai ne anksčiau nei 48 val. iki kelionės, turi užpildyti NVSC formą ir gauti QR kodą. Atvykę iš paveiktų šalių vyresni nei 16 metų keleiviai, papildomai privalo turėti ne seniau kaip prieš 72 val. iki atvykimo į Lietuvą atlikto COVID-19 testo (PGR ar antigenų) neigiamą rezultatą. Taip pat atvykus iš paveiktų šalių privaloma 10 dienų izoliacija. Neigiamas testo rezultatas neatleidžia nuo privalomos izoliacijos, tačiau yra galimybė ją sutrumpinti ne anksčiau kaip 7 dieną savo lėšomis atliekant COVID-19 tyrimą (PGR). Yra taikomos išimtys kada testas ar (ir) izoliacija netaikomi. Daugiau informacijos čia.

 

Ką daryti, jei neturiu QR kodo atvykęs į oro uostą?

Jei turite telefoną su interneto ryšiu, užpildykite formą ir gausite laipinimo  metu reikalingą QR kodą. Kitu atveju, pasiteiraukite oro uosto, iš kurio vykstate, personalo, kad suteiktų priemones anketai užpildyti.

 

Prieš kiek laiko reikia užpildyti NVSC formą?

Ne anksčiau, nei 48 val. iki kelionės pradžios.

 

Ar formą galima rasti kitomis kalbomis?

Taip, forma pateikiama lietuvių, anglų ir rusų kalbomis.

 

Ar į šalį atvykusiems vaikams taip pat reikia pildyti atvykstančių keleivių NVSC formą?

Taip, formą už vaikus pildo tėvai. Vaikai taip pat gauna QR kodus. 

 

Ar vykdoma pasienio patikra atvykstant į Lietuvą?

Pasienio patikra yra vykdoma tik iš ne Šengeno šalių atvykstantiems keleiviams.

 

Ar į Lietuvą vykstantiems vaikams taip pat reikia pildyti atvykstančių keleivių NVSC formą?

Taip, formą už vaikus pildo tėvai. Vaikai taip pat gauna QR kodus.

 

Ar į oro uostą gali atvykti keleivius pasitinkantys asmenys?

Šiuo metu pasitikti keleivius galimybė yra tik lauke. Rekomenduojama atvykstančių laukti automobiliuose. Pasitinkant keliaujančius asmenis, taip pat rekomenduojama laikytis asmens higienos ir saugumo reikalavimų. 


Skrydžių informacija: tranzitas

Ar galima per Lietuvos Respubliką vykti tranzitu?

Taip, vykstant tranzitu nereikia nei testo, nei izoliacijos, kai Lietuvoje užtikrinami tik būtinieji sustojimai (degalų papildymui, higienos poreikių užtikrinimui ir pan.).


Reikalavimai ir priemonės oro uoste          

Kokių taisyklių rekomenduojama laikytis oro uoste?

• Blogai pasijutus kreipkitės į Koronaviruso „karštąją liniją“ 1808 / +370 (37) 367 963.

• Dėvėkite apsauginę veido kaukę arba kitas apsaugines veido priemones (nuo 6 m. amžiaus). Rekomenduojame dėvėti ir pirštines.

• Laikykitės asmens higienos – tinkamai plaukite/dezinfekuokite rankas, laikykitės kosėjimo, čiaudėjimo etiketo (naudokitės servetėle ar sulenkta alkūne), nelieskite rankomis veido, akių.

• Laikykitės saugaus 1–2 metrų atstumo nuo kitų keleivių ir darbuotojų.

• Už prekes, paslaugas kaip įmanoma dažniau atsiskaitykite banko kortele ar bekontakčiu būdu.

• Venkite nebūtinų žmonių susibūrimo vietų, fizinių kontaktų.

• Nerekomenduojame lankytis rizikos grupės asmenims (vyresniems nei 60 metų amžiaus asmenims ir (arba) sergantiems lėtinėmis ligomis).

 

Kokios kvėpavimo takų ir burnos apsaugos priemonės tinkamos, patekimui į keleivių terminalą?

Tai gali būti medicininė kaukė, respiratorius arba savadarbė kaukė. Veido skydeliai netinkami, nes jie neapsaugo kvėpavimo takų.

 

Ar keleivių terminale ar lėktuve galiu dėvėti veido skydelį?

Ne, vien skydelio nepakanka, jis neapsaugo kvėpavimo takų. 

 

Kokios asmens apsaugos priemonės yra tinkamos dėvėti lėktuve?

Rekomenduojama prieš skrydį pasitikrinti konkrečios aviakompanijos keliamus reikalavimus, tačiau dažniausiai lėktuve reikalaujama dėvėti tik medicinines kaukes ir FFP tipo respiratorius (be ventilio). 


Viešasis transportas ir parkavimas                

Ar galima atvykti/išvykti į/iš oro uosto (Vilniaus, Kauno, Palangos) viešuoju transportu?

Taip, šiuo metu kartą per dieną maršrutu Šventoji-oro uostas-Palanga kursuoja autobusas Nr. 3.

 

Ar vykdomi tarpmiestiniai ir tarptautiniai autobusų reisai, kuriais keleiviai gali pasiekti oro uostus?

Tarptautiniai reisai nevyksta. Užsakomieji tarpmiestiniai – vykdomi, tačiau reguliaraus grafiko dažnu atveju nėra. Pageidaujamas kryptis reikia tikrinti su kiekvienu vežėju individualiai, kadangi, nesurinkus keleivių, reisai nevykdomi. Paslauga gali naudotis keleiviai, kuriems netaikomos saviizoliacijos procedūros.

Informaciją apie skirtingų vežėjų veiklą galima rasti čia:

 https://ecolines.net/lt/lt

 https://toks.lt/apie-mus/naujienos/

 http://www.flybus.lv/en/-covid-19-

 www.skybus.lt

 

Ar taksi vykdo savo veiklą Palangos oro uosto teritorijoje? 

Ne, taksi kol kas savo veiklos oro uoste nevykdo. 

 

Ar veikia automobilių stovėjimo aikštelės prie Palangos oro uosto?          

Taip, Palangos oro uoste veikia tiek trumpalaikio, tiek ilgalaikio stovėjimo aikštelės. Jos yra automatizuotos, veikia 24/7. Apmokėjimas už parkavimą – mobiliąja Unipark aplikacija ir automatinėse kasose kortele ir grynaisiais.   

Jeigu rezervacija atlikta iki kovo 16 d. (karantino pradžios) arba rezervuota paslauga su atšaukimo galimybe – grąžiname sumokėtą sumą. Daugiau informacijos čia.

Visais kitais atvejais patariame kreiptis į oro vežėją dėl patirtų išlaidų kompensavimo.

 


Parduotuvės, kavinės ir paslaugos oro uoste

 

Ar galima nusipirkti skrydžio bilietus oro uoste?

Bilietų kasos pradeda dirbti 2 val. iki skrydžio, o iš karto po lėktuvo pakilimo darbą baigia. Įėjus darbuotojams pasakykite, kad einate į bilietų kasas.

 

Kokios parduotuvės ir kavinės veikia? Koks darbo laikas?   

Oro uoste veikia visos paslaugos, jų darbo laikas suderintas su skrydžių tvarkaraščiu.

 

Ar galiu oro uoste įsigyti asmens apsaugos priemonių?

Taip, terminale stovi pardavimų automatas, pardavinėjantis asmens apsaugos priemones. 

 

Ar organizuojamos ekskursijos oro uoste? 

Kol kas ekskursijos nėra organizuojamos.


Bendra informacija apie koronavirusą              

Kiek laiko truks karantinas?   

Karantinas Lietuvos Respublikoje truks iki gegužės 31 d. 24:00 val. 

 

Kur kreiptis pasijutus blogai ar turint klausimų dėl koronaviruso?     

Koronaviruso karštoji linija: 1808, +370 37 367 963 (skambinant iš užsienio) arba savo šeimos gydytoją.

 

Kur rasti daugiau informacijos apie koronavirusą Lietuvoje?

www.koronastop.lt


Naudingos nuorodos                

Daugiau informacijos galite rasti: https://nvsc.lrv.lt/lt/informacija-visuomenei-apie-covid-19/grizusiems-atvykusiems-is-uzsienio-1

http://koronastop.lrv.lt/

[[#ex]]

 

 

 

 

Paskutinė atnaujinimo data: 2021 05 17 d. 13:02
Atgal
X